Hyresgästbrev | Juli 2025

Vit kakelugn med vackra detaljer i pastellfärger.
Kakelugn i en lägenhet på Kungsgatan 27.

Hyresgästbrevet är en digital version av det pappersbrev som skickas ut tillsammans med pappershyresavin. Det innehåller en sammanställning av nyheter och viktig information för hyresgäster. Syftet är att ge alla, även de som inte använder digitala kanaler, möjlighet att ta del av aktuella uppdateringar.

Sommarjobbare i våra bostadsområden

Även i år har vi förmånen att välkomna ett fantastiskt gäng sommarjobbare till våra bostadsområden. Med energi, engagemang och en vilja att göra skillnad bidrar de till en trivsammare miljö för alla. Du kanske ser dem måla om ett källarutrymme, ta hand om skräp som hamnat fel eller ge en lekutrustningen nytt liv med ny färg. Deras insatser gör skillnad!

Två personer står med ryggen mot kameran, vid en bil.
Våra sommarjobbare har oftast kläder med tydlig text att de sommarjobbar hos oss.

Klimatsensor – ny etapp för installation

Snart är det dags för våra egna utförare att börja installera sensorerna på:
• Lärkan 10 | Kungsgatan 27, Myrgatan 3 samt Telegatan
• Storken 1 och 2 | Kungsgatan 7-9, Bryggaregatan 13-15 samt Corneliusgatan 2-4
• Stjärnan 1, 2 och 3 | Malmgatan 28-32 och Slaggatan 1, 3, 7 och 9

Läs mer om installationen i denna artikel.

Tävlingar och event på Facebook!

Håll dig uppdaterad genom att följa oss på sociala medier! I år har vi bland annat lottat ut entrébiljetter till speedwaymatcher, musik- och teaterföreställningar och haft flera familjedagar i stall, slalombacke och orientering.

Se till att vi kan nå dig!

Vid den senaste kundundersökningen framgick det tydligt att de flesta föredrar att bli kontaktade via sms eller e-post. Nu har vi kört i gång, och därför är det viktigare än någonsin att dina kontaktuppgifter, särskilt e-postadress och mobilnummer är aktuella. Logga in på Mina sidor och kontrollera dina uppgifter så snart du kan.

Har du gjort en felanmälan?

Vi vill påminna dig om att svara när våra utförare ringer upp, så att ärendet kan hanteras så smidigt som möjligt. Samtalen kommer från nummer som börjar med 0226-64 57 XX. Om vi inte får kontakt kommer utföraren att gå vidare till nästa uppdrag, vilket innebär att hanteringen av ditt ärende kan bli fördröjd.

Få din hyresavi direkt till din bank

Visste du att du enkelt kan få din hyresavi som e-faktura direkt till din digitala bank? Ansök smidigt via din bank-app eller ta hjälp av din bank. I de flesta banker kan du även ansöka om autogiro, kolla vad som gäller för just din bank.

Kategorier: Hyresgästbrev