Hyresavin via Kivra – din digitala brevlåda

En närbild på en person som håller i en mobiltelefon.
Snart kommer du att få hyresavin på Kivra - om du själv vill det.

Vi fortsätter att utveckla våra digitala tjänster. Som en del i det, planerar vi att ansluta våra hyresavier till Kivra 1 december 2025. Det innebär att du som har Kivra kommer att kunna få din hyresavi digitalt – både smidigare för dig som hyresgäst och bättre för miljön.

Så får du din hyresavi framöver

Välj den underrubrik som stämmer med hur du får din hyresavi idag – där kan du läsa mer om hur du påverkas när vi ansluter oss till Kivra.

Hyresavi via e-post (rekommenderas)

Du som hyresgäst kan välja att få din hyresavi via mejl – ett enkelt och hållbart val. Kontakta oss på gamlabyn@avesta.se eller ring vårt kundcenter på 0226-64 57 00 under ordinarie öppettider så hjälper vi dig att ändra utskicksätt. Om du redan har hyresavi via mejl kommer du fortsättningsvis få den dit även om du har Kivra.

Hyresavi med E-faktura och autogiro

Dessa sätt påverkas inte av att vi börjar använda Kivra. Din avi kommer fortsättningsvis som e-faktura eller autogiro via din bank.

Om du är ansluten till Kivra

Från och med 1 december 2025 planerar vi att gå över till att skicka hyresavier via Kivra. Om du har Kivra får du automatiskt din hyresavi digitalt där, även om du tidigare fått den på papper. Har du inte Kivra kommer avin som vanligt i brevlådan. Du ansluter enkelt till Kivra med Bank-ID i appen eller på kivra.se.

Hyresavi hem i brevlådan

Om du är ansluten till Kivra kommer det ske en förändring som innebär att din avi istället kommer till din digitala brevlåda, nämligen Kivra. Om du inte är ansluten till Kivra får du fortfarande hem hyresavin med posten.

Kategorier: Nyheter, Hållbarhet