Hyresgästbrev | Oktober 2025

En vit vas som står på en vit hylla.
Hyreslägenhet med 4 rum och kök på Heimdalsstigen 17.

Hyresgästbrevet är en digital version av det pappersbrev som skickas ut tillsammans med pappershyresavin. Det innehåller en sammanställning av nyheter och viktig information för hyresgäster. Syftet är att ge alla, även de som inte använder digitala kanaler, möjlighet att ta del av aktuella uppdateringar.

Upplever du att det är kallt inomhus?

Nästan alla lägenheter har nu en smart sensor installerad i hallen som mäter inomhusklimatet. Vi strävar efter att hålla en inomhustemperatur på 20–21 grader. Under höstmånaderna kan temperaturen ibland upplevas som ojämn eller kylig. Det beror på att vädret växlar snabbt med soliga dagar, kalla nätter och fuktigare luft. Dessa variationer gör att vårt utetemperaturstyrda värmesystem får svårare att hålla en jämn temperatur inomhus. Vi ber om ert tålamod – vi följer systemet noggrant och gör vårt bästa för att hålla temperaturen så stabil som möjligt.

Viktigt!

Du får inte lufta elementen själv i din lägenhet. I ett flerfamiljshus hänger värmesystemet ihop för alla lägenheter. Om du luftar ett element själv kan du råka göra systemet trycklöst. Då riskerar både du och dina grannar bli helt utan värme!

En kvinna som håller i en kopp te med citronskivor.
Höstens kalla nätter och varma dagar – en utmaning för inomhusklimatet.

Vi söker en ny kollega!

Brinner du för att göra skillnad i människors vardag? Nu har du chansen att vara med och skapa trygga, hållbara och välfungerande miljöer för alla som bor och verkar i Avesta kommun! Vi söker en nyfiken och engagerad fastighetsteknik som vill bli en viktig del av vårt drivna och lösningsorienterade team. Tipsa gärna någon som du tror skulle vara rätt för tjänsten. Så länge ansökningstiden är aktuell hittar du jobbannonsen här.

Tävlingar och event på Facebook!

Håll dig uppdaterad genom att följa oss på sociala medier! I år har vi bland annat lottat ut entrébiljetter till speedwaymatcher, musik- och teaterföreställningar och haft flera familjedagar i stall, slalombacke och orientering.

Se till att vi kan nå dig!

Vid den senaste kundundersökningen framgick det tydligt att de flesta föredrar att bli kontaktade via sms eller e-post. Nu har vi kört i gång, och därför är det viktigare än någonsin att dina kontaktuppgifter, särskilt e-postadress och mobilnummer är aktuella. Logga in på Mina sidor och kontrollera dina uppgifter så snart du kan.

Har du gjort en felanmälan?

Vi vill påminna dig om att svara när våra utförare ringer upp, så att ärendet kan hanteras så smidigt som möjligt. Samtalen kommer från nummer som börjar med 0226-64 57 XX. Om vi inte får kontakt kommer utföraren att gå vidare till nästa uppdrag, vilket innebär att hanteringen av ditt ärende kan bli fördröjd.

Kategorier: Hyresgästbrev